miercuri, 7 februarie 2018

Impostorul ”Benito”, pe făraș


          DIS-PE-RA-RE!!! Aceasta este starea de spirit a lui ”Mussolini de la Urban Serv”, alias Cezar Nicuță, după ce a aflat că zilele în poziția de director adjunct al societății îi sunt numărate. Practic, impostura crasă prin care a ajuns în această poziție urmează să ia sfârșit în cel mai scurt timp, foarte probabil în prima ședință a consiliului de administrație de la societatea de salubrizare.
          Ca atare, Nicuță (”Benito”, dacă preferați să valorificăm în continuare cu umor, conform specificului de un deceniu al blogului, asemănarea fizică și de apucături dictatoriale ale micuțului care s-a închipuit a fi pe cai mari...), Nicuță așadar iese cu disperare la atac, dând din piciorușe și din cotișoare, doar-doar va atinge pe cineva cu scălâmbăiala lui:
1. Depune o plângere la DNA (partea aceea odioasă a ”binomului”, vă amintiți?) pe 29 ianuarie, despre presupusele ”acte de corupție” pe care le-ar fi descoperit borfăind de zor prin actele de la Urban Serv. Scopul? Acela de a-și croi cale spre preluarea ”pe persoană fizică” a societății botoșănene și de a-și spori astfel felia de cașcaval cu care a fost cadorisit de tutorele său politic, Costică Macaleți. Doar că procurorii DNA i-au făcut harcea-parcea maldărul de hârtiuțe cu care s-a prezentat, ca eminent jurist ce este, în calitate de denunțător, admițând că ar putea fi investigat doar un singur aspect din sumedenia celor ”dezvăluite” de Mussolini.
2. Iese într-o emisiune TV, invitat de un moderator profund subiectiv, direct interesat ”să răzbune” scoaterea la pensie (perfect legală!) a propriei soții de la Urban Serv. În emisiune, Benito este lăsat să pună cap la cap cum vrea mușchii lui fel de fel de ”informații” disparate, astfel încât să pară că este un fel de Corado Catani aborigen, pus pe luptă cu mafia de la societatea de salubrizare. Ceea ce, desigur - voi demonstra cu vârf și îndesat asta într-o serie de postări documentate beton!!! - nu este cazul.

De ce e ”impostor” Benito și trebuie să zboare de la Urban Serv?

          Foarte simplu! Din cel puțin două motive mari și late: pe de o parte, legea nu îi permite să ocupe poziția de director adjunct la Urban Serv așa cum se întâmplă în prezent, iar, pe de altă parte, așa-zisa ”reorganizare” clocită de mintea creață a lui Mussolini este o uriașă glumă proastă, care nu doar că nu ajută societatea, dar o și îngroapă din toate punctele de vedere. Să detaliem primul aspect, cel juridic, al doilea, cel cu ”reforma”, rămânând pentru o postare ulterioară!
          Uzând de suportul politic total al președintelui Consiliului Județean, Costică Macaleți (la cabinetul căruia prestează, fix așa cum am mai spus pe bloguleț, soția lui Benito), Nicuță a obținut, la sfârșitul lunii septembrie 2017 votul consiliului de administrație al Urban Serv SA pentru a accede în poziția de director adjunct al societății. Locul era vacant, în condițiile în care titularul său, Liviu Toma, ocupă poziția de vicepreședinte al aceluiași CJ la cârma căruia se află ”tăticuțul” Macaleți - alias ”Costică-Carbocit, model vintage”, ca să vi-l reamintiți din postările pe blog.
          Baza așa-zis legală în care s-a votat autopropunerea (!!!) ca director adjunct a lui Cezărică este, conform propriilor declarații, Legea 393/2004, privind statutul aleșilor locali, care prevede la articolul 29 că ”(1) În funcțiile deținute de persoanele ale căror contracte de muncă sau acte de numire au fost suspendate (pe durata numirii în funcții publice alese, cazul lui Toma - n.n.) pot fi numite sau angajate alte persoane, numai pe durată determinată; (2) Funcțiile de conducere pot fi ocupate numai prin delegare, pe durata exercitării mandatului de către titular”.
          Toate bune și frumoase, cel puțin aparent, cât să i se satisfacă dorința lui Macaleți și să ajungă Mussolini la leafa mult râvnită, nu doar - ca până atunci - la indemnizația de membru ordinar al consiliului de administrație. Doar că legea la care erau obligați să se raporteze membrii CA-ului de la Urban Serv e alta: Ordonanța de Urgență 109/2011, referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice de genul Urban Serv SA.
          Conform textului din Legea 393 citat ceva mai sus, de care se cramponează cu disperare Nicuță, membrii CA ar fi putut numi pe oricine le trăsnea prin cap în fruntea societății. De pildă, dacă portarul de la ușa societății sau măturătorul de noapte de pe Primăverii era preferatul celor 5 administratori, atunci el devenea directorul adjunct al unei companii aparținând tuturor botoșănenilor, cu câteva sute de angajați și extrem de importantă prin serviciile sale pentru comunitate. Sau - de ce nu? - membrii CA-ului puteau ieși pe stradă și alege primul copchilaș pe care-l vedeau jucându-se prin zonă, pentru a-l face director. Evident, este aberant! Dar și imposibil juridic! De ce? Pentru că, tocmai pentru a preveni astfel de situații ridicole, domnule jurist eminent Cezar Nicuță, indiferent de situație (numire definitivă sau dimpotrivă, provizorie, temporară), legislația prevede modul în care o persoană poate accede într-o asemenea poziție. De pildă, ca să revenim la exemplul de mai sus, Codul Muncii ne spune că nu pot fi angajați în câmpul muncii copii, chiar dacă articolul 29 din Legea 393/2004, de care faci matale uz ca să-ți păstrezi leafa și prerogativele de director adjunct (printr-o impostură, cum am mai spus), nu interzice expres acest lucru. Da? Clar?
          Ocuparea unei poziții de conducător executiv (director) într-o societate de stat este foarte clar reglementată, cum spuneam, de OUG 109/2011. Ia să vedem ce scrie în ordonanța asta, nenea juristul Benito, pardon..., nenea ”juristul eminent” Benito:
Art. 35 (1): ”În cadrul societăților administrate potrivit sistemului unitar (cazul Urban Serv - n.n.), consiliul de administrație deleagă conducerea societății unuia sau mai multor directori, numindu-l pe unul dintre ei director general”.
Art. 35 (2): ”Directorii pot fi numiți din afara consiliului de administrație sau dintre administratori, care devin astfel administratori executivi, cu respectarea procedurii de selecție prevăzute la aliniatele (4)-(7)”.
          Ce spun alineatele (4)-(7), prea lungi pentru a le reda integral aici? Ei bine, spun că se organizează concurs pentru a numi un director, cu tot ce presupune asta: comitet de nominalizare, procedură de selecție, criterii de selecție, care includ obligatoriu (!!!) experiența managerială relevantă în domeniu, transparență, nediscriminare între candidați, tratament egal, publicarea unui anunț despre selecție etc, etc. Îți sună cunoscuți astfel de termeni și sintagme, nenea juristul Nicuță? Trebuie să mai fi auzit de chestiile astea prin sumedeniile de procese în care ai fost implicat, fie și cu rezultate mediocre, așa cum poate constata oricine consultând portalul de specialitate...

Consecințele stării de ilegalitate actuale

          Una peste alta, legea e cât se poate de clară: Cezar Nicuță ocupă abuziv poziția de director adjunct la Urban Serv! Slugărnicia (și naivitatea!?!) unor membri ai consiliului de administrație față de ”omul lui Macaleți” a dus la o situație dezastruoasă pentru toți cei implicați, dar mai ales, pentru o societate extrem de importantă a tuturor botoșănenilor. Pe cale de consecință, o dată cu reintrarea într-un cadru legal, Mussolini va fi trimis la plimbare. Întrebarea e: cu ce efecte???
          Vorbim aici de nulitatea tuturor documentelor semnate de băiețașul ăsta în perioada în care s-a jucat de-a directorul la Urban Serv, la fel cum vorbim de recuperarea salariilor care i-au fost plătite în acest interval! Iar asta nu va fi o treabă tocmai simplă. Omulețul este într-o foame de bani cumplită, având credite contractate la diverse bănci de aproape un miliard și jumătate de lei vechi, conform propriilor declarații de avere. Bănet, nu glumă! Ceea ce ”explică” și ungerea lui, rând pe rând, în trei consilii de administrație (maximul prevăzut de lege!) ale unor structuri din subordinea CJ, bașca în ATOP și pe unde a mai fost în stare Costică Macaleți să-l pună la muls bani publici.
          De ce face Macaleți atâtea pentru băiatul ăsta absolut anonim până mai deunăzi? Ei, asta este o întrebare la care vom răspunde în postări ulterioare. La fel cum vom elucida și misterul calității de membru sau ne-membru al PSD a lui Nicuță (cu tot cu falsul aferent în documente publice), ca și dezastrul public în care prestația sa atrage nu doar Urban Serv, ci și întregul PSD botoșănean, precum și alte numeroase (pfuai, cât de numeroase!!!) alte detalii privindu-l pe Benito. Pe sărmanul disperat Benito...

P.S.: Atrag colegial atenția jurnaliștilor botoșăneni că trebuie să se asigure că își informează corect și complet cititorii/privitorii pe tema subiectului complex de la Urban Serv. Unii dintre ei au avut în trecut relații (juridice și nu numai) cu recuperatorul Nicuță sau firmele sale și pot fi ușor manipulați în a disemina false informații referitoare la subiect. Acest lucru s-a întâmplat deja în câteva rânduri, neverificarea completă a informațiilor ducând la transmiterea unor false impresii (superficiale) despre ceea ce se întâmplă la Urban Serv. Am aflat astfel, ca să dau un singur exemplu, despre marea reorganizare revoluționară de la societatea de salubrizare, în urma căreia ”șase posturi de șefi au fost desființate”. Uau! Nimeni nu a pus în balanță că au înființate în schimb, 7 (șapte!) posturi noi de conducere, care vor fi plătite ca atare, posturi în care au fost plasați apropiații falsului director adjunct. Și așa mai departe... Așadar, atenție și verificați complet informațiile manipulatoare! Asta dacă doriți să vă informați corect publicul, desigur. Iar eu sunt sigur că doriți!

Un comentariu:

  1. Macaleti...prin jocurile tale de culise, mi-ai distrus familia, munca si linistea sufleteasca. Sper din toata fiinta mea, ca daca nu pe Pamant, macar sus, la Sf. Petru sa fii pedepsit! Esti o jigodie!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile injurioase si/sau continand expresii pornografice vor fi sterse de administratorul blogului. In rest... baga mare!